ФАРБУВАЛЬНИЙ КОМПЛЕКС ДЛЯ ТЕПЛОВОЗІВ GENERAL ELECTRIC НА КВБЗ

23 лютого анонсовано підписання рамкової угоди між ПАТ «Укрзалізниця» і американською корпорацією General Electric про закупівлю і модернізацію 225 локомотивів до 2034 року. General Electric поставить УЗ магістральні вантажні тепловози серії Evolution ТЭ33А 5-го покоління з асинхронним тяговим приводом. Це найсучасніша платформа в лінійці GE.

У квітні 2018 роки до нас звернулися представники Крюківського вагонобудівного заводу із запитом на фарбувальний комплекс для тепловозів, який в рамках угоди з GE будуть збиратися на виробничих потужностях КВБЗ. Після проведення детального аналізу технічного завдання, ми розробили концепцію майбутнього фарбувального комплексу, до якої увійшли: камера знежирення і підготовки деталей, камера фарбування і камера сушки. Всі три камери об’єднані в один комплекс і мають загальні перегородки з розсувними воротами, завдяки чому виріб не покидає межі очищеної зони комплексу в процесі проходження різних етапів обробки. Фарбувальний комплекс розташований на рівному бетонному майданчику, при чому камера підготовки й камера сушки розроблені для монтажу без підготовки фундаменту, з відведенням відпрацьованого повітря за допомогою бічних вентиляційних каналів, а камера фарбування, крім бічних вентиляційних каналів має і підземні що дозволило поліпшити аеродинамічні показники в робочій зоні. Застосування комбінованого методу відведення відпрацьованого повітря, дозволило обійтися без трудомістких підготовчих будівельних робіт з облаштування підземних вентиляційних каналів і значно скоротило термін виконання проєкту в цілому.

Камера підготовки має розміри робочої зони 6’880х6’700х4’000мм. Термовентиляційна група представлена однією припливно-витяжною термовентиляційною шафою і комплектом обвідних повітряних каналів. Термовентиляційн шафа має дві відцентровані вентиляційні установки, продуктивністю до 30000 м3 / год кожна, одна працює на подачу повітря в камеру, інша – на викид. Камера має одні власні вхідні ворота, а також одні ворота для переходу в камеру фарбування.

Камера нанесення лакофарбового покриття має розміри робочої зони 12’920х6’700х4’000мм. Термовентиляційна група складається з чотирьох термовентиляційних шаф і комплекту обвідних повітряних каналів. Сумарно в термовентиляційній групі залучено 8 високопродуктивних відцентрових вентиляційних установок продуктивністю до 30000 м3/год кожна, завдяки чому забезпечується постійний і рівномірний повітряний потік всередині камери, зі швидкістю не нижче 0,3 м/с. У камері є одні власні вхідні ворота, і двоє воріт, які з’єднують її з камерами підготовки та сушки.

Камера сушіння має розміри робочої зони 9’880х6’700х2’700мм. Термовентиляційна група містить одну припливно-витяжну термовентиляційну шафу з однієї відцентрованою вентиляційною установкою, яка забезпечує циркуляцію повітряних потоків в камері, з частковим оновленням повітря, в межах 10-15%, що перешкоджає утворенню вибухонебезпечного середовища всередині камери, при мінімальних втратах теплого повітря. Камера сушіння також, як і камера підготовки, має одні власні ворота, і одні ворота, що з’єднують її з камерою фарбування.

Термовентиляційна група всього фарбувального комплексу для тепловозів використовує газові пальники й теплообмінники з нержавіючої сталі для нагріву повітря, всього в комплексі використовується 6 пальників, виробництва CIB Unigas, Італія, продуктивністю до 300 кВт. Всі термовентиляційні шафи розташовані за межами приміщення, на відстані 2,5 метра від кабіни комплексу.