ЕЛЕКТРОНТРАНС – ФАРБУВАЛЬНА КАМЕРА ДЛЯ АВТО

Фарбувальна камера для авто та електротранспорту розроблена і спроєктована фахівцями нашого підприємства спеціально для виробництва трамваїв, автобусів і інших видів автотранспорту на заводі «Електронтранс» в місті Львів. Робота над його створенням розпочалася у вересні 2012 року, а зданий в експлуатацію він був уже в березні 2013 року.

Для виконання досить великої програми виробництва трамваїв, спочатку планувалося створити комплекс, що складається з трьох секцій – однієї фарбувальної камери для авто і двох вентиляційних камер, а також комплекту ліфтів маляра в фарбувальній камері для авто, але виробництво другої вентиляційної камери було відкладено на більш пізній термін.

Вентиляційна і фарбувальна камера для авто, розташовані на фундаментних основах, з облаштованими в них повітроводами відведення відпрацьованого повітря. Даний комплекс забезпечує виконання самодостатнього і завершеного циклу робіт з нанесення і подальшого висушування ЛФМ на поверхні трамваїв, автобусів чи інших виробів.

Вироби подаються в фарбувальні камери для авто дуже простим, але цікавим способом – закочуються операторами на візках вручну! Здавалося б, величезний трамвай – довжиною 11-12 метрів, а два оператори без особливих зусиль закочують його в камеру і в такий же спосіб, не напружуючись, викочують, а вся справа в особливій наливній підлозі. Вона залита особливим, дуже міцним бетоном по всьому цеху, і має ідеально рівну поверхню. Візки, на яких перевозяться вироби, мають спеціальні поворотні колеса з високими показниками вантажності.

У вентиляційній камері виконуються роботи по очищенню поверхні, шпаклівки, затирки та інші технологічні процеси, що готують поверхню до нанесення покриттів. Для цього в вентиляційній камері облаштований повітрообмін на рівні 50 разів на годину, завдяки чому пил і зважені частинки оперативно видаляються з кабіни камери.

Вентиляційна камера:
Кабіна фарбувальної камери для авто має внутрішні розміри 13500х5000х4500h мм. Простір камери захищене від впливів навколишнього середовища, попереджена можливість попадання пилу на пофарбовану поверхню і виконується теплоізоляційна функція. Кабіна складається:

● Стіни та накриття стелі фарбувальної камери для авто виконані з сендвіч-панелей з пожежобезпечним наповнювачем, товщиною – 80 мм і гальванічним двошаровим полімерним покриттям, яке складається з листа цинку товщиною 275 г/м² і шару полімерного лакофарбового покриття товщиною 0,55 мм. Панелі стійкі до високих температур (до 180°С) і до підвищеного рівня вологості, що дає можливість застосування камери поза приміщенням.
● Підвісна стеля-пленум фарбувальних камер для автобусів очищає і рівномірно розподіляє підігріте повітря по всій площі фарбувальної камери. Він виконаний з профільних металевих труб і куточків, на яких фіксуються стельові фільтри з незаймистого матеріалу. Високоякісна фільтрація повітря забезпечується спеціально сконструйованими рамами з фільтрами, які мають відмінне периферійне ущільнення. Стельові рамки розроблені й виготовлені легкозмінними, що дає можливість робити швидку заміну фільтрів.
● Комплект решіток підлоги фарбувальної камери для авто з фільтрувальними касетами викиду для уловлювання лакофарбового туману та інших зважених часток в повітрі, який викидається з камери. Касети фільтрів розташовуються в фундаментній основі вертикально вище рівня підлоги, при цьому шпаклівка, пил, сміття і зважені частинки залишаються на підлозі приямка і не потрапляють на фільтр.
● Герметичні ворота з розмірами 3600х4000 мають оглядові вікна. Ворота ролетного типу мають теплоізоляцію і відмінне ущільнення. Фарбувально-сушильна камера має одні герметичні й утеплені сервісні двері для проходу персоналу.
Освітлення камер складається з двох верхніх, розташованих під кутом 45 ° до стелі, і двох бічних рядів люмінесцентних світильників, які забезпечують рівень освітленості в камері не нижче 1000 люкс, що дає можливість найкращим чином оцінювати якість нанесення ЛФМ. Світильники мають ступінь захисту IP65 (водо і пило захищені).

II. Термовентиляційна група фарбувальної камери для авто складається з одної припливно-витяжної термовентиляційної шафи (ТВШ). Віна забезпечує попереднє очищення, підігрів і подачу чистого повітря, а після чого очищення і викид відпрацьованого повітря. Температура задається оператором в діапазоні 16-24 ° С в режимі очищення, а повітрообмін зафіксований на рівні не менше 50 разів на годину, завдяки чому забезпечується якісний обдув виробу та видалення з його поверхні залишків шпаклівки, а також видалення пилу та інших забруднень з кабіни камери. ТВШ складається з:
● Потужний відцентровий вентилятор з електродвигуном, продуктивністю до 35 тис.м³/год.
● В якості теплогенератора використаний теплообмінник з тепловідвідної сталі з газовим пальником типу NG 350 CIB Unigas.
● Шиберні заслінки подачі, викиду і рециркуляції повітря. Вони відкриваються і закриваються за допомогою електроприводів, а керує ними пульт управління з системами автоматики та контролю.
● Попередній фільтр кишенькового типу очищає повітря перед подачею його в підвісну стелю-пленум.

III. Пульт керування фарбувальною камерою для автобусів з системами автоматики й контролю фарбувальної камери складається з комплекту датчиків контролю тиску, повітряного потоку, температури, різних лічильників і регуляторів і т. п., які узгоджені між собою й керують усіма вузлами фарбувальної камери для авто. Крім того, даний пульт керування дообладнаний частотними перетворювачами, що регулюють частоту обертання електродвигунів, а разом з тим і повітряний потік в камері.

Фарбувальна камера, в цьому комплексі, призначена для нанесення і висушування покриття на раніше підготовлену поверхню автобусів, легкових та вантажних автомобілів. За своїм складом фарбувальна камера для авто дуже подібна до вентиляційної, відмінність лише в системі вентиляції. Термовентиляційна група фарбувальної камери для авто розташована за стіною цеху, на відкритому просторі. Вона складається з двох припливно-витяжних термовентиляційних шаф, сумарною продуктивністю до 80 тисяч метрів кубічних повітря в годину, які забезпечують 200 кратний обмін повітря в режимі фарбування і 50 кратний під час сушки, температура сушіння до 70 ° С.

Підіймач маляра

У фарбувальній камері для авто обладнаний підіймач маляра. Ліфт маляра розташовується уздовж бічних стін фарбувальної камери, оператор з їх допомогою оперативно переміщається уздовж виробу під час фарбування. Ліфти пересуваються в трьох напрямах – уздовж стіни, вгору-вниз і від стіни до виробу. Ліфт має пневматичний привід і працює від загального компресора, витрата повітря підіймача маляра незначна.

Характеристики підіймача маляра:

Загальний хід від стіни ≈1200 мм
Максимально корисне навантаження ≤150 кг
Робоча висота підйому 2500 мм
Робочий тиск повітря 6-8 бар
Вага нетто ≈350-400 кг

Максимальний рівень шуму при роботі ≤85 дБ
Завдяки підіймачу маляра, швидкість фарбування виробу збільшується на 50-60%.
Даний комплекс успішно працює вже понад рік, і з його допомогою виконується державна програма виробництва муніципального транспорту.