Обслуживание покрасочных камер

ОБСЛУГОВУВАННЯ ФАРБУВАЛЬНИХ КАМЕР

Купівля фарбувальних камер (фарбувального обладнання) є відносно дорогим придбанням. Всупереч цьому, іноді дивує легковажне ставлення до такого устаткування деяких власників.

Як часто проводити техогляд фарбувальної камери та робити заміну фільтрів фарбувальної камери – розглянемо в даній статті.

Незадовільний технічний стан, неочищені повітряні канали, пошкодження камери згоряння і забруднені вентилятори створюють чималу небезпеку виникнення вибуху та пожежі. Власникам авто майстерень, які займаються рихтувально-фарбувальними роботами, варто задуматися, коли саме останній раз було проведено технічне обслуговування фарбувальної камери і які дії здійснювалися. Багаторічний досвід показує, що техогляди, як правило, обмежуються заміною фільтрів, чищенням сопла пальника і його, не завжди необхідним, регулюванням. А як щодо інших елементів і пристроїв малярної камери – систем контролю і безпеки?

Якщо уважніше придивитися до функціонала, то можна переконатися, що фарбувальна камера вимагає ретельного технічного огляду. Своєчасне технічне обслуговування не тільки сприяє справній роботі цього досить складного обладнання, але і значно продовжує термін його експлуатації. Пропонуємо кілька рекомендацій, що стосуються періодичного техогляду фарбувальної камери.

ВІЗУАЛЬНИЙ ОГЛЯД
Говорячи про візуальний огляд технічного стану самої фарбувальної камери та окремих пристроїв, маємо на увазі перевірку герметичності в’їзних воріт і дверей для персоналу, стану повітряних каналів і каналів виходу продуктів згоряння. Слід обов’язково перевіряти всі гвинтові з’єднання, якщо виникає така необхідність, їх підтягнути. Це також стосується гвинтових з’єднань на теплообміннику і корпусах вентиляторів. Після цього перевіряємо стан фільтрів і герметичність камери, при цьому слід звернути особливу увагу на стан фільтра стелі. Чистка стельових фільтрів і фільтрів рециркуляції, а також попередніх кишенькових фільтрів проводиться кожні 250 годин роботи камери, і кожні 500 годин – їх заміна.

Вентилятори і двигуни
В процесі роботи вентиляторів на їх лопатках осідає бруд, особливо в витяжному вентиляторі. Протягом декількох років роботи товщина відкладеного шару ЛФМ може скласти до 4 мм. Це призводить до значного розбалансування лопатей і підвищеного навантаження на підшипники, а також зменшує продуктивність вентиляторів. Технічний огляд проводиться кожні 1100 годині роботи.
Електричні з’єднання пристроїв і агрегатів
Говорячи про електричних з’єднаннях, необхідно перевірити стан контактів насамперед силових проводів, в разі необхідності їх слід очистити і підкрутити. Ослаблені і нагріті кінці електропроводів дуже часто є джерелом виникнення пожеж по-перше, по-друге – виходу з ладу електродвигунів. У фарбувальних камерах, які експлуатуються протягом багатьох років, рекомендується повна заміна силових кабелів живлення електродвигунів, або, як крайній захід, установка додаткових теплових запобіжників в їх харчуванні. Трапляється що заводські контактори з плином часу, мають значний знос або підгорілі контакти і можуть викликати коротке замикання або паузу в подачі електроенергії на обмотки двигуна, або можуть неадекватно працювати під час перемикання з зірки на трикутник. Технічний огляд проводиться кожні три місяці на першому році експлуатації, і кожні півроку в подальшому.

Шибери з автоматикою
Шибери управління проходження повітря приводяться в рух сервоприводами. Забруднення шиберів призводить до нещільного закривання і відкривання, що викликає вихід з ладу сервоприводів і їх некоректну роботу, що тягне за собою збій в роботі всієї автоматики. В результаті фарбувальна камера працює з невизначеними установками, порушується температурний та основні режими фарбування і сушки, що може привести до значного браку в нанесенні ЛФМ. Шибер режиму «фарбування-сушка» повинна працювати бездоганно, повністю відкриваючи й закриваючи канал припливної вентиляції. Огляд – кожні 2300 годин напрацювання.

Теплообмінник і пальник
Найчастіше трапляється так, що теплообмінник працює до тих пір, поки при відсутності будь-яких перевірок або техоглядів повністю не прогорає. Крім небезпеки виникнення пожежі, пошкоджений теплообмінник вкрай вибухонебезпечний. Чим швидше будуть виявлені і усунені несправності, тим довше і безпечніше буде працювати фарбувальна камера. Стан пальника впливає не тільки на витрату палива, а перш за все – на безпеку. Тому важливо перевіряти також і систему управління і аварійного відключення пальника. Після перевірки і усунення можливих несправностей, пальники бажано перевірити на вміст продуктів згоряння. Технічне обслуговування – один раз в три місяці.

Рекомендації, освітлені в цій статті, не є інструкцією для самостійного проведення техогляду камери. Це лише коротка інформація про те, що слід вимагати від фірм або осіб, що займаються продажем і технічним обслуговуванням. Ця інформація повинна бути корисною для власників фарбувальних камер сьогоднішніх і майбутніх, щоб не дозволити себе обдурити і простежити за належним технічним обслуговуванням устаткування.